Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008

Τελετάρχης ή Πολεμάρχης;

Τα είπαμε και για τις απεργίες, μιλήσαμε και για τα νοσήματα, ώρα να επιστρέψουμε σε κάτι Διοικητικό.
Το πιο πρόσφατο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο Δήμο μας, είναι ο ρόλος του τελετάρχη! Τι είναι αυτό; Ο έχων το γενικό πρόσταγμα κατά τη διάρκεια της κατάθεσης στεφάνων στο μνημείο σε επετείους και γιορτές και για όποιον νομίζει ότι είναι τιμή για κάποιον να ορίζεται τελετάρχης, είναι βαριά νυχτωμένος! Το μόνο που «κερδίζεις» είναι απλώς να χάσεις την ησυχία σου ή να μην προγραμματίσεις κάποιο ταξιδάκι σε τέτοιες αργίες όπως η 25η Μαρτίου.
Όλα άρχισαν όταν μείναμε πριν από λίγο καιρό «ακέφαλοι» όπου ο εκτελών χρέη προϊσταμένου, παραιτήθηκε και είμαστε στη φάση αναζήτησης. Φυσικά κανείς δεν υποβάλλει αίτηση για αξιολόγηση, διότι το έχουμε πιάσει το νόημα ότι δεν ψάχνουν Προϊστάμενο αλλά εξιλαστήριο θύμα! Θα του φορτώσουν και θα του χρεώσουν – φυσικά – τα πάντα. Το μόνο που τους ενδιαφέρει τους Διοικούντες είναι να βρούν κάποιον για να του «τα χώνουν» με την πρώτη ευκαιρία και όχι να πάει μπροστά αυτό ο Δήμος.
Τέλος πάντων, παρένθεση τα παραπάνω, αλλά έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι συνήθως την θέση του τελετάρχη την αναλαμβάνει ο Προϊστάμενος, οπότε τώρα, πρόβλημα!
Το πρόβλημα βέβαια είναι βαθύτερο απ’ ότι φαίνεται, διότι δεν προκύπτει από πουθενά (είτε Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων είτε Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων) ότι ο τελετάρχης πρέπει να είναι Υπάλληλος. Και εδώ ακριβώς είναι που ξεκινάει η κόντρα! Την ώρα λοιπόν που έτυχε ν είμαι στο γραφείο του Δημάρχου για να πάρω κάτι υπογραφές, εξελίσσεται το σκηνικό του τελετάρχη μπροστά μου και ως δια μαγείας, προτείνουν αυτόματα αντιδήμαρχος και τέως προϊστάμενος να οριστώ εγώ τελετάρχης μια και δεν βρίσκουμε άλλον «διαθέσιμο» (εγώ βέβαια τον «διαθέσιμο» αλλιώς θα τον χαρακτήριζα!).
Αντιδρώ λοιπόν, και λέω εγώ για υπηρεσιακούς λόγους βρίσκομαι στο γραφείο του Δημάρχου και βρίσκομαι ξαφνικά «χωμένος»; Ξεχάστε το! Δηλαδή όλα εγώ πρέπει να τα κάνω σε αυτό το Δήμο; Ακολούθησαν και άλλες διαμάχες, επί της ουσίας ο Δήμαρχος ήταν διαλλακτικός, σε αντίθεση με τον Αντι, ο οποίος ζητούσε από τον Δήμαρχο να με ορίσει με Απόφαση μόνο και μόνο επειδή αρνήθηκα!
Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε και όταν συνεχίστηκε η «μάχη» με τον Αντι, μου λέει: «Δηλαδή αν σε ορίσει με εντολή, τι θα κάνεις δεν θα υπακούσεις;». Φυσικά του λέω και θα υπακούσω αλλά ας δω πρώτα την απόφαση, να δω πως θα την στηρίξει νομικά και εγώ θα υπακούσω! Απλώς για ενημέρωσή σας, το Αποφασίζω και διατάζω πέθανε! Εξάλλου του λέω, τόσοι Σύμβουλοι είσαστε, γιατί δεν αναλαμβάνεται εκ περιτροπής;
Παιδιά, πύρ και μανία ο Αντί! Τι μου λέει, εγώ ο Αντιδήμαρχος να είμαι τελετάρχης; Να με διατάξει εμένα ο Δήμαρχος;
Εδώ είναι και το σημείο που του λέω ότι δεν προβλέπεται από πουθενά ο τελετάρχης να είναι υπάλληλος, και ότι επειδή έχω σοβαρότερα πράγματα να κάνω (έχουμε και δουλειές), κρατήστε την άποψη σας, εγώ διαφωνώ και φεύγω για να πάω να κάνω τη δουλειά μου! Εδώ κολλάει ο τίτλος του άρθρου. Αντί για τελετάρχης, πολεμάρχης.
Όπως αντιλαμβάνεστε ο τελετάρχης είναι ένας «υπαλληλίσκος» που λέει τα ονόματα των μεγαλεπήβολων στελεχών του τόπου και θα ήταν απαξιωτικό για ένα σύμβουλο η ακόμη, ακόμη και για έναν αντιδήμαρχο να αναλάβει αυτή τη δουλειά! Και να σκεφτείτε φίλες και φίλοι, το επάγγελμα που δηλώνει είναι αγρότης. Όχι ότι έχω τίποτε με τους ανθρώπους, προς Θεού, κανένα επάγγελμα δεν είναι απαξιωτικό και υποτιμητικό, αλλά αν εξαιρέσεις ότι υπηρετεί «ο τύπος» έναν θεσμό και τίποτα περισσότερο, φανταστείτε να ήταν και Δήμαρχος!
Πληροφοριακά, Πού είσαι Αντί, 8 μήνες και σήμερα, μετά η θέση περνάει σε άλλον! Όσο για το Συμβουλίκι, διανύουμε ήδη, το δεύτερο μισό της τετραετίας και να σκεφτείτε ότι αυτός ο άνθρωπος θέλει να λέγεται Σοσιαλιστής!

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μα συνάδελφε είναι δυνατό να πέσει ο Αντι-δήμαρχος τόσο χαμηλά;
Είναι δυνατόν ολόκληρος γαιοκτήμονας να κάνει τον... τελετάρχη;

Τις αγροτικές εργασίες τις κάνει μόνος του ή και εκεί έχει υπαλληλικό προσωπικό;

stilianos είπε...

Εννοείτε αδερφέ, ότι έχει το ανάλογο ξενόφερτο προσωπικό για όλες τις δουλειές! Κάτι σαν τον τέως Υπουργό Εργασίας, ας πούμε;
Μάλλον το έχει η "εξουσία"....