Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008

Δελτίο Τύπου από ΓΓ Καταναλωτή

Δελτίο Τύπου
http://www.efpolis.gr/content/content.asp?catid=235

Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Γιάννης Οικονόμου με την ευκαιρία έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων έκαναν την ακόλουθη δήλωση:
«Η περίοδος των εκπτώσεων είναι μια σημαντική ευκαιρία τόσο για τις επιχειρήσεις προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδα και τον τζίρο τους, όσο και για τους καταναλωτές προκειμένου να προμηθευτούν σε χαμηλότερες τιμές προϊόντα που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες και στις προσδοκίες τους.
Καλούμε τον εμπορικό κόσμο να συμπεριφερθεί με υπευθυνότητα προσφέροντας ελκυστικές τιμές και να περιφρουρήσει το κύρος του θεσμού των εκπτώσεων.
Παράλληλα οι καταναλωτές οφείλουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες αποφεύγοντας παγίδες και υπερβολές.
Όπως είναι φυσικό και σ’ αυτή τη περίοδο, τη περίοδο των εκπτώσεων οι έλεγχοι του Υπουργείου θα είναι εντατικοί και όπου θα διαπιστώνονται παραβάσεις θα επιβάλλονται κυρώσεις και θα δημοσιοποιούνται τα αντίστοιχα στοιχεία.
Για μας είναι ξεκάθαρο ότι εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει εκπτώσεις στη ποιότητα και στα δικαιώματα του καταναλωτή».

ΣΧΟΛΙΟ: Οι έλεγχοι του Υπουργείου.... ΧΑ, το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;;;

Ενόψει της έναρξης της περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων, το Υπουργείο Ανάπτυξης και η αρμόδια Γενική Γραμματεία Καταναλωτή συμβουλεύουν τους καταναλωτές τι να προσέχουν όταν κάνουν τις αγορές την περίοδο των εκπτώσεων.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

  1. Αγοράζουμε με βάση τον οικογενειακό μας προγραμματισμό και έχοντας επίγνωση των οικονομικών μας δυνατοτήτων.
  2. Αποφεύγουμε την αλόγιστη χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
  3. Ελέγχουμε προσεκτικά την ποιότητα των αγαθών που αγοράζουμε. Σε περίπτωση ελαττώματος έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε αντικατάσταση ή επιστροφή του προϊόντος. Εξαιρούνται του δικαιώματος της αντικατάστασης ή επιστροφής, προϊόντα στα οποία η προσφορά οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικά ή όταν έχει λάβει σχετική γνώση ο καταναλωτής (σήμανση, ενημέρωση κ.λ.π.).

ΣΧΟΛΙΟ: Όποιος έχει δει ενημερωτική πινακίδα κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, ότι οι αλλαγές γίνονται δεκτές, ή έχει επιστρέψει προϊόν σε εκπτώσεις, ας μας το πεί και εγώ θα τον / την αγοράσω ότι επιθυμεί (σε λογικά πλαίσια πάντα)

  1. Συγκρίνουμε προσεκτικά τις τιμές και δεν παρασυρόμαστε από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων ή από επιλεγμένα προϊόντα-«κράχτες».
  2. Ζητάμε πάντοτε απόδειξη για τη συναλλαγή που κάναμε.
  3. Ζητούμε η εγγύηση και οι οδηγίες χρήσης των αγαθών που αγοράζουμε να είναι στην ελληνική γλώσσα.
  4. Καταγγέλλουμε κάθε πρόβλημα που συναντάμε (πλασματική έκπτωση, ελαττωματικό προϊόν, κ.λ.π.) στην τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (η οποία λειτουργεί 08:00-22:00)


Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, πριν κάνουμε οποιαδήποτε αγορά ελέγχουμε έτσι ώστε:


· Να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία στο κατάστημα ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις, λόγω τέλους εποχής -

Αυτό δεν το έπιασα... λόγω τέλους εποχής...?..!..?


· Να αναγράφονται διπλές τιμές σε όλα τα πωλούμενα είδη, δηλαδή η τιμή του είδους πριν και μετά την αφαίρεση της έκπτωσης ή
· Να αναγράφεται, σε πινακίδα, το ποσοστό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες όμοιων προϊόντων με την προϋπόθεση να υπάρχει πάνω σε κάθε είδος η αρχική τιμή

Δεν υπάρχουν σχόλια: